JAUNUMI
Automobiļa atmuitošana
Ja plānojat importēt automobili uz Latvija, ir svarīgi iepazīties ar atmuitošanas un reģistrācijas prasībām, lai nodrošinātu, ka process norit vienkārši un bez problēmām. Šeit ir pamata informācija par automobiļa atmuitošanu un reģistrēšanu Latvijā.
- Dokumenti un prasības
Lai veiktu automobiļa atmuitošanu, jums būs nepieciešami sekojoši dokumenti:
- Pirkuma līgums vai cits pierādījums, ka esat automobiļa īpašnieks.
- Automobiļa tehniskā pase (tā jābūt arī angļu valodā, ja nepieciešams).
- Dokumenti, kas apliecina automobiļa izcelsmi un tehnisko stāvokli.
- Muitas deklarācija, ko jāiesniedz Latvijas Muitas pārvaldē.
- Jūsu dokuments
- Adrese, kur auto atradīsies uz atmuitošanas brīdi
- Gadījuma ja atmuitošana tiek veikta uz dzīvesvietas maiņas pamata un netiek maksāti muitas nodokļi un PVN, tad paildus visām augstāk minētām būs nepieciešams:
- Apliecinājums par darba un/vai mājokļa īres līguma izbeigšanu
- Apliecinājums par deklarēto dzīvesvietu Latvijā
- Apliecinājums, ka auto piedērēja jums vairāk par 6 […]
Pagaidām nav skaidrības ar TIR grāmatiņām
Kopš 2013.gada 19.novembra, iebraucot mūsu austrumu kaimiņa teritorijā, autopārvadātājiem TIR grāmatiņu (TIR karnetes) vietā jāuzrāda muitas nodokļu un nodevu nomaksas garantijas. Tomēr informācija par to, vai Krievijas Federācijā turpina darboties TIR, ir ārkārtīgi pretrunīga. Rezultātā rindu izveidei uz Krievijas robežas ir stihisks un iepriekš neparedzams raksturs.
Aiziešana pagātnē
Kopš augstākminētā datuma KF Federālais muitas dienests (FMD) visiem spēkiem virza muitas tranzīta procedūru bez TIR karnetes. Šai sakarā Latvijas Valsts ieņēmumu dienests (VID) nepārtraukti brīdina, ka, dodoties uz Krieviju (mums darbojas divi galvenie robežpunkti – Terehova un Grebņeva), autopārvadātāji nevarēs izmantot TIR grāmatiņas ne kā muitas nodevu nomaksas garantiju kravas nepiegādāšanas gadījumā, ne arī kā muitas deklarāciju. Tādējādi, viņiem būs jāuzrāda Federālajam muitas dienestam vai nu galvojuma līgums, vai bankas garantija, vai arī uzreiz jānomaksā nodokļi un nodevas.
Sastrēgumi uz robežas
Robežkontroles dienesti norāda, ka […]
Kravas apgrozījuma samazināšanās neizraisa paniku
Caur Latviju pārvadājamo kravu apjomu lejupslīdei daudzi ekonomisti pasteidzās piešķirt fatālu raksturu. Tomēr viss nav tik drūmi – nepavisam ne tik drūmi. Jo paši nozares dalībnieki šādu situāciju uzskata par likumsakarīgu un iepriekš paredzamu. Turklāt viņi tajā saskata savas priekšrocības.
Mīnusiem ir savi plusi
Visās Latvijas ostās 2013.gadā tika pārkrautas gandrīz 70,5 milj. tonnas kravu – par 6,3% mazāk nekā 2012.gadā. To paziņoja Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departaments. Pagājušajā gadā visvairāk tika apkalpotas beramkravas – 35,1 milj. tonnas (-5,6%). Lejamkravas pagājušajā gadā tika pārkrautas 23,6 milj. tonnas (-5,3%), ģenerālkravas – 11,6 milj. tonnas (-10%), tai skaitā konteineros – 3,95 milj. tonnas (+7,5%). Pēc apkalpoto kravu apjoma 2013.gadā līdere ir Rīgas brīvosta – 35,4 milj. tonnas (-1,6%). Otrajā vietā – Ventspils: 28,7 milj. tonnas (-5,2%), trešajā vietā – Liepājas osta: 4,8 milj. tonnas (-34,9%) kravu. […]
Latvijai ir lielisks tranzīta potenciāls
Latvijai ir lielisks potenciāls jaunās tranzīta kravas plūsmas piesaistīšanai no Dienvidaustrumāzijas, NVS valstīm un Eiropas. Tā uzskata daudzi nozares dalībnieki. Iemesls – kravu nosūtītājiem mūsu valsts spēj piedāvāt lielas iespējas. Jo republikai piemīt ne tikai ekskluzīvas ģeogrāfiskās priekšrocības, bet arī daudzi citi plusi.
Izdevīga atrašanās vieta
Šodien Eiropas Savienībā darbojas vienoti kravu ievešanas noteikumi, tāpēc preču importam uz Eiropu biznesmeņi izvēlas valsti, kurai ir ērta atrašanās vieta un kas piedāvā visizdevīgākos sadarbības nosacījumus. Latvija ar tās izdevīgo ģeopolitisko stāvokli un ģeogrāfisko atrašanās vietu ir viens no visnozīmīgākajiem Eiropas tranzīta centriem. To veicina attīstīta infrastruktūra un labvēlīga cenu politika, ko īsteno Latvijas transporta uzņēmumi. Priekšrocība ir arī fakts, ka ir reāla iespēja saņemt finansējumu šādiem darījumiem tieši uz vietas.
Ietekmes nostiprināšana
Līdzās tradicionālajam energoresursu un izejvielu tranzītam no NVS valstīm rietumu virzienā nostiprinās arī citas […]
Pāreja uz eiro pozitīvi ietekmēs tranzītu
Latvijas pāreja uz Eiropas vienoto valūtu var veicināt eksportu un importu, kā arī tiešo ārvalstu investīciju piesaisti. Tas viss ļoti pozitīvi ietekmēs kā tranzītu, tā arī uzņēmējdarbības sfēru Latvijā kopumā.
Iespaidīga prognoze
Sāksim ar to, ka godājamā, pasaulē pazīstamā auditorkompānija Ernst & Young prognozē, ka šogad Latvijas IKP sasniegs 4,2% un būs visaugstākais eirozonas valstīs. Tam piekrīt arī mūsu Ekonomikas ministrija. Latvijas pievienošanās eirozonai simbolizē viena ekonomiskā cikla beigas un otra sākumu. Resorā atzīmē, ka reālo ilgtermiņa labumu no šīs valūtas Latvija izjutīs tikai tad, ja pratīs izmantot visas priekšrocības, ko valstij atklāj eirozona.
Uz kurieni plūdīs investīcijas?
Pēc ekspertu domām par Latviju var ieinteresēties investori no Zviedrijas, Somijas, Vācijas, Krievijas un citām valstīm. Viņus var piesaistīt iespējas investēt biznesā, kas saistīts ar mašīnbūvi, metālapstrādi, kokapstrādi, tranzīta pakalpojumiem, noliktavu saimniecību, stividoru biznesu, IT sfēru […]
Saņemiet personīgu piedāvājumu
Izmantojiet šo formu, lai nosūtītu pieteikumu bezmaksas konsultācijai